Nu får det vara nog!!!!

Nyårsafton: Jag sov ända till nio, jätte skönt! Sen var det bara att sätta fart till bandy planen. Barnen har åkt varje dag sen Annandagen och tycker det är jätte roligt. Vi tillbringade 2 timmar vid bandyplan innan det var dax att åka hem och laga mat.
Vi firade ett nytt år hemma hos gamla grannar från Linköping som har flyttat ner hit till Åtvidaberg. Det var gott och trevligt. Barnen var vakna ända tills vi gick hem vid 00:30-tiden.
Nyårsdagen gick jag och barenen och hämtade bilen för att sen efter lunch ta en tur i kyrkbacken. Det kom massor med snö på nyårsaftonen men det mesta hade töat och det fanns ingen käle i marken så det var lite lerigt men oj så roligt barnen hade. Johan och jag fick lite välbehövd motion.
Så var det vardag igen. Har inte så mycket att göra denna vecka, barnen är på dagis men ska nog få komma hem tidigt idag. Jag var nog först fram med Julsaker i slutet på November så jag får väl vara först med att ta bort allt också.
Usch och fy, mätte mig idag (har ingen våg) 100 cm i midjan det kan bara inte vara möjligt. Dax att ta tag i vikten igen. Jag har nu varit rökfri 4 1/2 månad, det har satt sina spår på kroppen. Så det är bara att ta fram VV matrialet igen och sätta igång. Nu får det bli mycket träning och nyttig mat om jag ska kunna visa mig på beachen 2008.

2008-01-10 Vägning i dag, minus 3,2 KG wow vad glad jag blev. Jag behövde lite utdelning för mitt slit. Har ätit rätt och motionerat minst 1 timme varje dag den senaste veckan. Endast 1 glas vin i Lördags kan jag sätta upp på "fusk" kontot.

2008-01-16 Väger mig en dag tidigare eftersom jag ska till Ullared imorgon. Minus 0,7 bra jobbat Åsa! men det roliga är mätningen där jag nu har minskat 8 cm i midjan, 5 cm per lår och 3cm över höfterna. Det märks att jag ligger i. Denna vecka har jag också varit extremt duktig. Motion varje dag utom Tisdag då det var vilo dag. På fusk kontot finns 1 glas vin 1 nöt och 1 chips. Kände mig riktigt stolt att kunna låta bli Bettnas smaskiga bakverk i Söndags samt barnens chips och nötter i Lördags.
2008-01-17 Vägde mig innan jag åkte till Ullared. minus 1,3 lite konstigt hur det kan variera från dag till dag....jaja det visar i varjefall att det går åt rätt håll hela tiden.
2008-01-24 Vägning minus 0,7KG
2008-01-31 Endast minus 0.2 idag men det käns som det kommer mer inom kort. Har haft en bra vecka med mycket träning och bra mat. Endast 2 glas vin på fusk kontot.
2008-02-06 Minus 0,5 KG det går som en dans. Cykling ca 2 mil per dag och bara bra mat. Har nu gjort mig av med 5,9 KG det är ganksa tungt att bära :-) Det är extra skönt att ha kommit igång med träningen, jag har blivit mycket piggare av den. Midjan har minskat med 11 cm så snart har jag hälsosamt midjemått igen.
2008-02-19 Har testat stavgång både igår och idag har jag gått "hälsans stig" Oj vad det var jobbigt om man tar i lite med stavarna! Vet att jag inte har så bra arm muskler men trodde inte att det var så illa. Skönt att röra på hela kroppen i en timme, cyklingen kommer jag varva med men stavgången ska jag nog försöka hålla mig till när det är fint väder. Underbara timmar i solen både igår och idag :-)
2008-03-07 Jag har inte uppdaterat här på ett tag. Är sur på min kropp som inte vill släppa ifrån sig kilona. Har kommit in i en platå......Äter bra, tränar MYCKET och ändå vill inte kroppen släppa kilona. Vågen visar dessutom mer % vatten än tidigare kanske har något med det att göra? *suck* Det roliga är att jag har minskat ytterligare 2 cm i midjan så något händer i varje fell. Nu är midjan 14 cm mindre än vid nyår. Är så fokuserad på att komma ner under BMI 25 just nu och hade hopats att jag skulle varit där till den 29/3 då vi ska till Stockholm och gå på konsert. Det målet ser inte ut att kunna infria sig....men men det går åt rätt håll även om det käns väldigt motigt just nu.

Kommentarer
Postat av: FruGrip

Min domän fungerar igen. Bara så du vet. Jo nu är det typ bara 6 dagar kvar jobbigt är det för jag har bara värkar på natten. Får sova dåligt.
Kram Cissi

2008-01-02 @ 15:45:46
URL: http://www.gripdesign.blogg.se
Postat av: Pia

Det där kommer du fixa Åsa! Vill du ha en träningskompis så vet du var jag finns!
Hälsningar Pia

2008-01-02 @ 22:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0