Helgen 1:a advent

Johan jobbade i lördags så barnen och jag fick roa oss själva. Vi började med att baka saffrans drömmar som mer liknade mardrömmar eftersom dom flöt ut och jag missade att lösa upp saffranet i mjölken så dom knappt fick någon färg. Ja ja men goda blev dom i varje fall det tyckte i varje fall jag och barnen.

Sen var det dax att ta i tu med granen som jag köpte på fredagen. Fram med alla kulor och pynt och upp med det så snabbt som möjligt. Vi var klara innan lunch.

På 1:a advent kom Jenny, Andreas och deras (3) barn på besök så det var fullt hus i några timmar. Barnen lekte som bara den och dom verkade inte känna av att det faktiskt var riktigt länge sen vi sågs. Julmarknad på torget i Åtvidaberg med fiskdamm, paket av Tomten och korv grillning. Efter ca en timme hade vi vuxna fått nog och vi gick hem och lagade taccos (Johan lagade taccos vi andra tittade på).

Nu är jag klar med alla julklappar, alla julkort all julpyntning. Det är bara matlagning och städning kvar. Funderar på att göra en ála Jenny och ta ett rum i tagen och storstäda från golv till tak.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Mamma tillika Mormor tycker att drömmarna är jätte goda och snygga.

2007-12-06 @ 20:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0