Tavla på beställning

Pia och barnen kom förbi en sväng med ramen som jag skulle fylla. Det är aldeles för sällan vi träffas numera. När vi var mammalediga så umgicks vi flera timmar varje vecka. Men nu när vi båda jobbar heltid och barnen går på dagis blir det endast en kort stund här och en kort stund där. Egentligen är det konstigt hur man prioriterar som tid. Man skickar iväg barnen till dagis för att kunna jobba hela dagen. Sen hämtar man trötta griniga barn framåt 17-tiden. Då måste man skynda sig och laga mat, äta mat, bada och umgås med sina barn innan dom somnar seanst kl 19. Samtidigt så är det nu under tiden man "bygger" bo som man behöver pengarna. Sen när barnen är stora och flyttar hemifrån och man står där med ett helt hem som inte rymmer fler saker och pengar sparade det är så dax att dra ner på tempot och jobba mindre då!
Tavla på beställning
Jag har tidigare tyckt att det är svårt att scrappa om mig själv och min man. Men idag märkte jag att det var väldigt svårt att scrappa om någon man aldrig har träffat. Jag fick en beställning av Pia att göra en tavla till en tjej som fyller år. Jag vet ingenting om tjejen inte ens hennes namn. Jag känner mig dock nöjd med resultatet.

Kommentarer
Postat av: Pia

Det där vart ju kalasbra Åsa!

Kram Pia

2007-10-23 @ 06:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0