Måndag morgon

Barnen frågar varje dag när dom vaknar vad det är för dag. Är det fredag idag? Dom vill att Blixten ska komma hem IDAG!

Helgen har varit en blandning av bilar,sol, bad, kalas, pyssel och påbörjat renoverings objekt.
Fredagen firade vi Sveriges nationaldag i Skänninge. Dom hade utställning av alla sorts bilar och mina 3 killar njöt i solen. Vi avslutade med en lunch på stadshotellet.
När vi kom hem var det bara att packa picknick korgen och bege sig till Bysjön för att svalka av oss. Barnen hittade en kompis som följde med hem och lekte några timmar innan vi tände grillen.
Lördag J jobbade så jag och barnen klarade av fotbolls skola och bad i Bysjön på fm. Efter lunch lyckades Gustaf få leka hemma hos en kompis från fotbillen. Carl och jag badade hemma.
Söndag morgon fick jag lite tid att pyssla, jag är nu nästan klar med mitt Legoland album, bilder kommer senare. Kl 11:30 var det kalas i Slaka. J och jag passade på att göra Tornby utan barnen och handlade hund bur och målarfärg.
Nu ska matsal och vardagsrum målas om! Vi har snart bott här i 2 år och vi har inte orkat ta tag i ommålningen än. Lagom efter att färgen var inhandlad kom jag på att det kanske inte blir så lätt att måla om nästa helg med Blixten i
huset och J på firmafest, så det var lika bra att sätta fart på kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0